torsdag 8 maj 2014

Pasta och där med basta!!!

Helt euforiskt glatt överraskad av denna spaghetti gjord på svarta bönor. Kag har sett den i olika bloggar men har inte sett den i någon butik. I måndags va jag i vår stads hälsokostbutik och där fanns dom! Lite skeptiskt var jag nog allt, pasta älskare som jag är.....

Svängde ihop en röra till middag åt mig själv på jobbet. Fräste en liten skivad rödlök, en halv klyfta finhackad vitlök och några strimlade soltorkade tomater. Blandade sedan i lite tinad fryst bladspenat och ett par skedar crème fraiche. Kokte bönspaghettin och lät några sojabönor koka med sista minuten. Hällde av spaghettin och blandade ner allt i stekpannan. Fräste ihop någon minut och smulade tillsist lite fetaost över


Va så hungrig så jag kom inte på att jag skulle ta en bild förrän portionen var halväten ;). Väldigt gott va det, så mitt tips är att då och då byta ut pastan mot dessa varianter.....

Finns två sorter till som jag måste testa

P&K


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar