torsdag 29 maj 2014

Tuggnödig!!!

Var ett utryck min mamma ofta fick höra av mig när jag va liten. "Tuggnödig" var för min del då hungrig eller sugen på något. 
Jag kom här om dagen på att denna känsla fortfarande stämmer in på mig när jag blir hungrig.

Jag börjar såhär- många som vill gå ner i vikt använder sig av olika dieter där du byter ut en måltid till någon form av shake/drink typ Nutrillet. Detta är enligt mig dömt att misslyckas! Inte bara för att dessa drinkar har en hemsk innerhållsförteckning utan också för att "tuggnödigheten" inte blir stillad. 

Jag går tillbaka till mig själv. Många startar sin dag med en nyttig smoothie, jätte bra men för min del är jag inte helt nöjd av bara en smoothie. Fortfarande "tuggnödig" jag behöver ha något till smoothien, en grov smörgås eller några nötter. Ja något som behöver tuggas. 

Ett litet tips är att alltid lägga till något som behöver tuggas, jag kan nästan lova att du kommer känna dig mer nöjd och mätt och på så sätt slippa ytterligare sug tidigare än nödvändigt. 

Tips på tugg till måltid!
- lägg till T.ex. rostade pumpafrön som topping på den släta soppan. 
- ett fincrisp knäcke blir ett bra komplement till morgonsmoothien.
- lägg till frön eller nötter till ditt kvarg mellis med bär eller din morgon yoghurt.

Tugga tränar ju också dina muskler i käke och ansikte ;)....

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar