torsdag 21 november 2013

Älska dig själv.....

Så som du älskar andra..... Det kanske är så vi borde vända det ibland. Vi är jätte duktiga och bra på att behandla vår familj våra vänner och arbetskamrater med respekt och vänlighet. Vi är jätte bra på att uppskatta andra för allt dom är så väldigt bra på. Vi ger gärna andra beröm för hur snygga och fina dom är. Vi stöttar och ger omvårdnad när någon i familjen är sjuk och behöver våran hjälp....

Varför ja egentligen varför ska det vara så svårt att älska och uppskatta sig själv? Att vara nöjd och glad över att just jag är jag och att just jag fick möjlighet att vara den jag är? Varför kan jag inte älska mig själv på det sättet jag älskar dom som är mig nära. Varför ser jag så lätt det jag tycker är fel och brister istället för det jag är riktigt bra på och att jag faktiskt duger precis så som jag är.... Att inte se sjukdom/trötthet som ett nederlag utan att istället ta hand om sig själv och ge sig själv omvårdnad...

För mig är det ibland väldigt tufft att uppskatta mig själv och verkligen se alla goda sidor och allt jag faktiskt är bra på. Det är så lätt att hamna i en ond spiral där jag tycker att allt med mig är dåligt och att inget jag gör är bra nog!!


P&K


2 kommentarer:

  1. Ja, de va en bra fraga. Igentligen SKA de ju inte vara sa svart att iaf tycka om sig sjalv tillrackligt for att ta hand om sig sjalv, men sa varfor e det de??? Knasigt ju. A varfor ser man alltid bara sakerna man INTE e bra pa istallet for dr man e bra pa?? Den dar sjalv-plagan, a de dar "du ska inte tro att du e nagot" som vi gor mot oss sjalva hela ttiden e ju hemskt. Jantelagen heter de va?? Puss pa dig finaste vaninna!! /Mallan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja vi måsteberömna oss själva mer ;(... Passar på att ge dig lite beröm för den fantastiska underbara vän du är som alltid finns där och i mitt hjärta <3

      Radera