lördag 23 november 2013

Nya utmaningar och erfarenheter

Sådär då har jag nu gjort mitt sista dygn som personlig assistent på mitt gamla arbete. På tisdag börjar jag att introduceras på en gruppbostad som är det nya arbetet jag har fått. Jag tror det kommer bli jätte bra och jätte roligt att arbeta där. Verkligen en nya erfarenhet med många utmaningar (älskar ju att utmanas). Ännu en positiv sak med den nya arbetsplatsen är att dom där planerar sitt schema själva vilket jag är väldigt van vid från boendet jag var på innan jag blev PA ( har ju bara arbetar som PA i 11 månader). Jag har verkligen saknat att kunna styra och planera mina arbetstider som jag vill och behöver. Jag lovar er det finns inget bättre!! På detta vis kan du alltid planera ditt arbete efter din fritid och inte tvärtom. Helt perfekt enligt mig.

Idag ska vi till Ön och fira min kusin som fyllt 25 år. Hon bor i en gammal radby mitt ute på alvaret och jag bara älskar sådant, det gamla, det originella, så som det har varit. Jag njuter verkligen av gamla ting som berättar en historia :-D. 

Nästa vecka fortsätter kalasandet ( :S kommer bli mycket tårtor den närmaste veckan). Maken fyller på fredag och min lilla plutt fyller 9 måndagen den 2/12... 9, nio, va sa jag NIO herregud vart tar tiden vägen? Hela helgen ska det iallafall kalasas. Jag har lovat L att göra smörgåstårta då det verkligen är något han älskar. Det är riktigt längesedan jag gjorde en smörgåstårta så jag letar receptinspiration för att tillslut komma fram till min godaste variant :-), har ni något bra tips/knep så lyssnar jag gärna.

Mitt i allt kalasande måste ju adventspyntet upp också, härliga vackra advent. Jag har inte riktigt koll på hur jag har det med stjärnor och stakar i nya huset. Något nytt är ju alltid roligt men måste gräva lite i adventslådan först för att se vad vi kan vara i behov av. 
Vi har en fantastisk och förväntansfull tid framför oss, glöm inte att i all stress och jäkt stanna upp och njut. Njut av allt det vackra, njut av varandra och njut av det goda. 

Hoppas er helg har varit till belåtenhet :))

Nio år sedan denna lilla fantastiska pojk kom till oss <3
Nu har han växt till sig och blir om en vecka 9 åring <3



1 kommentar:

  1. Ja herreguuuuud va tiden springer ivag!! Snart sitter vi dar a har barnbarn!!! ;) Sa harligt att du fatt nytt jobb a jag tror du kommer truvas ypperligt :) puuuuss /Mallan

    SvaraRadera