tisdag 25 februari 2014

Detox update dag 6

Förlåt, jag har varit dålig på att hjälpa till med recept till detoxen men jag har jobbat jätte mycket denna veckan som gått och resterande tid har jag försökt plugga. 
Det behöver egentligen inte vara så svårt att hitta bra mat under detoxen. Häromdagen gjorde jag denna goda lunchen, snabbt, enkelt och super gott

Jag fräste lite brysselkål, haricorts verts och rödlök med en liten pressad vitlöksklyfta, chiliflakes och havssalt i cocosolja.
Kokade en portion mathavre och stekte upp några skivor halloumi (var noga med att det är halloumi som inte är gjord på komjölk, jag använder FONTANAS gårdshalloumi). Serverade tillsammans med blandade salladsblad och en klyftas kokt rödbeta som är en ny favorit, så gott!!

Idag ska jag göra en sötpotatissoppa med fetaost till lunch som en vän på FB tipsade om, lovar dela med mig om det blir gott.

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar