lördag 21 september 2013

Helg?!

Våra helger har liksom en tendens att vara så fullbokade det bara går. Som ni kanske vet har ju jag förmånen och jobba varannan helg också ;P (definitivt ingen förmån enligt mig!!).

Denna helgen var jag ute och åt med jobbet i fredags. T hade disco med klassen, L va på discot och maken stod "vakt" på discot! 
Nu har vi återinfört den härliga fredagsfikan hemma, mums med äppelkaka!!

Igår var vi bjudna på barndop. Det var min kusins lille son som döptes i fina Resmo kyrka. Underbart med barndop, ett nytt liv börjar som han sa prästen. En jätte duktig präst och ett alldeles lagom långt barndop med två fina psalmer ochpiluttavisan när dom gick ut ur kyrkan, annorlunda och jättekul. Efteråt var vi i Resmo församlingshem en stor gammal prästgård och jag kan bli helt hänförd av alla dessa inspirerande gamla byggnader och ting. Tycker det är så intressant med saker som har en historia att berätta. 
Det bjöds på smörgåstårta och min mormors fantastiskt goda "krisp och kras" tårta till kaffet.
Lilla E var nöjd och glad under hela dopet  till och med när prästen skvätte vatten på honom log han nöjt :-)...
T känner sig kyrklig :-D
Kärlek så mycket kärlek <3
Lika som bär <3

Jag hoppade in extra på jobbet så jag jobbade jouren åt en arbetskamrat sen bär det av hemåt. Förhoppningsvis hinner jag och maken med lite hemma idag. Maken ska gräva upp lite buskar och jag tänkte ge mig på målning av skåp!!

Hepp, imorgon är det måndag igen :-)...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar